Beschikbare cursussen
This is the introductory course for Python for Beginners. Please start here if you have no experience coding in Python. This course is self-paced; you can proceed through the course, but need to complete each unit before moving on to the next unit.
Tijdens deze periode (periode C) werken de leerlingen aan hun Praktische Opdracht en iedere week is een oefening van de toetsstof. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Inleiding programmeren waarbij je leert te werken met de programmeertaal Python.
Informatica staat voor het ontwikkelen van digitale oplossingen. Dat zijn applicaties of robotica oplossingen. Om oplossingen te kunnen formuleren is een veelheid aan kennis nodig. Om ze te kunnen maken een veelheid aan kunde. Hierbij een overzicht van alle kennis thema's en technieken waar bij het vak Informatica aandacht aan gegeven wordt.
Tijdens deze periode (periode C) werken de leerlingen aan hun Praktische Opdracht en iedere week is een oefening van de toetsstof. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Tijdens deze periode (TP4) werken de leerlingen aan hun Praktische Opdracht en iedere week is een oefening van de toetsstof. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Deze periode (TP5) wordt afgesloten met een toets maar daarnaast werken de leerlingen ook aan een Praktische Opdracht (PHP applicatie). Iedere week is een oefening van de toetsstof en de toetsstof moet worden toegepast in de uitwerking van de PO. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Tijdens deze periode leer je de basisprincipes van programmeren. We geven aandacht aan verschillende programmeertalen als:
- Python
- PHP
- C voor Arduino
- C#
Hierdoor ga je ontdekken dat programmeer principes voor alle programmeertalen hetzelfde zijn. Als je deze principes kent en leert toe te passen binnen één programmeertaal, dan kan je die ook toepassen binnen een andere programmeertaal.
Dit is de laatste cursus Informatica voor VWO 6. Tijdens deze periode (TP9) werken de leerlingen aan hun eindproject. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
- Er is overleg binnen team en met klant.
Deze periode (TP5) wordt afgesloten met een toets maar daarnaast werken de leerlingen ook aan een Praktische Opdracht (PHP applicatie). Iedere week is een oefening van de toetsstof en de toetsstof moet worden toegepast in de uitwerking van de PO. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Is het mogelijk geld te verdienen op het Internet? Ja zeker, dat weten we al. En omdat we daarop vertrouwen (vanwege voorbeelden die we kennen), trappen we er ook vaak in en worden we opgelicht.
Onze vraag: wat zijn goede mogelijkheden om geld te verdienen en wat zijn foute mogelijkheden? En welke mogelijkheden werken helemaal niet? Daar gaan we antwoorden op vinden tijdens deze cursus.
Tijdens deze periode leer je de basisprincipes van programmeren. We geven aandacht aan verschillende programmeertalen als:
- Python
- PHP
- C voor Arduino
- C#
Hierdoor ga je ontdekken dat programmeer principes voor alle programmeertalen hetzelfde zijn. Als je deze principes kent en leert toe te passen binnen één programmeertaal, dan kan je die ook toepassen binnen een andere programmeertaal.
Dit is de laatste cursus Informatica voor VWO 6. Tijdens deze periode (TP9) werken de leerlingen aan hun eindproject. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
- Er is overleg binnen team en met klant.
Dit is de laatste cursus Informatica voor VWO 6. Tijdens deze periode (TP9) werken de leerlingen aan hun eindproject. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
- Er is overleg binnen team en met klant.
Deze periode (TP5) wordt afgesloten met een toets maar daarnaast werken de leerlingen ook aan een Praktische Opdracht (PHP applicatie). Iedere week is een oefening van de toetsstof en de toetsstof moet worden toegepast in de uitwerking van de PO. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Deze les betreft een gastles die binnen twee uur kan worden afgenomen binnen klassen 1, 2 en 3 van de middelbare school. De les geeft aandacht aan het fenomeen "Internet", stelt de vraag aan de leerlingen wat zij met internet doen, hoeveel impact internet op hun dagelijkse leven heeft en wat de rol van "Websites" is. Daarbij leren ze in 5 stappen om in tweetallen een website te maken, zijn er website verkiezingen en een afsluitende kwis met een klein prijsje.
Dit is de laatste cursus Informatica voor VWO 6. Tijdens deze periode (TP9) werken de leerlingen aan hun eindproject. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
- Er is overleg binnen team en met klant.
Deze periode (TP5) wordt afgesloten met een toets maar daarnaast werken de leerlingen ook aan een Praktische Opdracht (PHP applicatie). Iedere week is een oefening van de toetsstof en de toetsstof moet worden toegepast in de uitwerking van de PO. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Dit is de laatste cursus Informatica voor VWO 6. Tijdens deze periode (TP9) werken de leerlingen aan hun eindproject. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
- Er is overleg binnen team en met klant.
Deze periode (TP5) wordt afgesloten met een toets maar daarnaast werken de leerlingen ook aan een Praktische Opdracht (PHP applicatie). Iedere week is een oefening van de toetsstof en de toetsstof moet worden toegepast in de uitwerking van de PO. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Voor gebruik tijdens de proeflessen voor leerlingen groep 8 basisschool die kennis willen maken met MHV Pantarijn. Tijdens deze les gaan we naar buiten en leren we dat school meer is dan een gebouw en dat de wereld binnen en buiten het gebouw ons veel kan leren.
Een overzicht van boeken en magazines met daarbij oefeningen om snel de juiste informatie te kunnen achterhalen. Verder ook een overzicht van samenvattingen en woordelijsten van andere cursussen.
Tijdens deze periode (periode C) werken de leerlingen aan hun Praktische Opdracht en iedere week is een oefening van de toetsstof. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Dit is de laatste cursus Informatica voor HAVO 5. Tijdens deze periode (periode C) werken de leerlingen aan hun eindproject. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Tijdens deze periode (periode C) werken de leerlingen aan hun Praktische Opdracht en iedere week is een oefening van de toetsstof. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Tijdens deze periode (periode C) werken de leerlingen aan hun Praktische Opdracht en iedere week is een oefening van de toetsstof. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Tijdens deze periode (periode C) werken de leerlingen aan hun Praktische Opdracht en iedere week is een oefening van de toetsstof. Iedere week krijgt ongeveer dezelfde invulling.
- De beoordelings rubric wordt besproken.
- Er wordt een nieuw thema of nieuwe techniek geïntroduceerd - de docent legt uit.
- Er komen een slideshow, een video uitleg en materiaal (software en bronnen) beschikbaar.
- Er wordt een quiz gepubliceerd (voor de ranking).
- De leerlingen implementeren de theorie binnen hun project.
Vanuit PTA: PSD (Programma Structuur Diagram), Software ontwikkeling
en Opdracht: flowchart voor Applicatie Ontwikkeling. Periode wordt afgesloten met een schriftelijke toets (S). Leerling krijgt ook een beoordeling voor de praktische opdracht (P) en beiden bepalen 50% van het eindcijfer voor deze periode.