Overzicht van de weken
-
Laat weten als opdrachten automatische gesloten zijn of niet toegankelijk. Stel vragen via chat in Teams.
-
Advies: maak eerst zelf een samenvatting en vergelijk vervolgens met deze samenvatting. Zie ook de opdracht uit het begin van deze periode: https://codepanta.nl/mod/assign/view.php?id=5699
Let op: dit is een samenvatting, niet de theorie. Voor de complete theorie en uitwerking van opdrachten of vragen zoals genoemd in deze samenvatting, moet je teruggaan naar de activiteiten binnen deze cursus. Of je vraagt de docent. Binnen het "Overzicht kennen en kunnen TP1" kan je directe linken vinden naar deze activiteiten en opdrachten. Ook binnen deze samenvatting staan linken naar relevante opdrachten, slideshows of video's uit deze cursus.
-
Dit is de samenvatting van het Kennen en Kunnen wat betreft HTML voor deze periode.
-
Bekijken
Bekijk hier het "Programma van toetsing en afsluiting" (PTA).
-
Maak items: 10 Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
Hier plaats je 10 items met uitleg van de betekenis. De docent geeft via wekelijkse opdrachten aan welke items je hier moet publiceren en van uitleg moet voorzien. Vervolgens keurt de docent een item goed als die aanvullende informatie bevat die nog niet is gepubliceerd. Kopiëren van wat anderen hebben ingestuurd is dus nutteloos.
De begrippen die hier genoemd worden kunnen terugkomen in de toets.
- ICT
- Informatica
- Data
- Informatie
- Informatiesysteem
- Informatiemaatschappij
- Fakenews
- Meta-data
- ChatGPT
- OpenAI
- AI
- Hosting
- Big Data
- Server
- HTML
- Client side code
- Server side code
- Html Tags
- Generatieve AI
- Broncode (web pagina)
- Arduino
- Sensoren
- IO pins (Arduino)
- Digitaal signaal
- Analoog signaal
- Bluetooth
- Wifi
- ERP
- CRM
- HRM
- Browser
- Html tag attribuut
- Hyperlink
- W3
- W3 schools
- W3 validator
-
Start discussies: 2 Post antwoorden: 5 Maak forumberichten: 1 Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
Stel hier je vragen en geef hier antwoorden op vragen van leerlingen en krijg punten voor de ranking en voor je CodePanta cijfer.
-
Een inzending maken Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
Leer de toetsstof door zelf een samenvatting te maken. Dat kan op papier (stuur dan een foto in) maar mag ook in Word of op een heel andere manier. Schrijf niet over wat ik in de samenvatting noem maar doe dit echt op je eigen manier. Advies: maak een samenvatting door vragen te formuleren die ik als docent zou kunnen stellen. Je zult ontdekken dat je de antwoorden vanzelf gaat onthouden.
-
Doe deze oefening om nog meer bekend te maken met de te kennen begrippen.
-
-
Week 1
-
Zelf afvinken als je het begrepen hebt.
-
Bekijken Feedback insturenEven een klein onderzoekje. Hier kan je aangeven wat je zou willen leren en vooral ook hoé je zou willen leren. Succes.
-
Zoek op de PlayStore of AppStore naar Moodle installeer Moodle Mobile op je telefoon om altijd op de hoogte te blijven wat betreft het vak Informatica. Vink deze opdracht pas af als het je gelukt is om CodePanta (Moodle) op je telefoon te installeren.
-
Ga naar https://quizizz.com/join?class=E249259 maak een leerling account aan en doe mee aan de eerste quiz. Of gebruik code: E249259. Zet deze opdracht op voltooid als je dit gelukt is.
-
-
Week 2
-
Week 3
-
Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
Je hoeft hier niet wat in te sturen. Doe mee met de quiz en je krijgt vanzelf een cijfer.
-
Week 4
-
Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
Waar gaat het vakgebied informatica over? Wat is de relevantie van informatica? Wat heeft informatica te maken met actuele of toekomstige ontwikkelingen? Al deze en ook andere vragen, werk je het komende jaar uit via deze Mindmap.
Ga naar https://www.mindomo.com/join.htm en gebruik code: GAjxj
Opdracht voor deze week:
- Start je mindmap
- Brainstorm over thema "Informatica en actualiteit" - Welke ICT thema's zijn actueel? Plaats ze binnen je mindmap.
- Ga naar algemene nieuwswebsites. Benoem concrete nieuws items die met informatica of ICT te maken hebben. Plaats die binnen je mindmap binnen de genoemde thema's uit punt 2.
- Benoem nieuwe thema's die uit nieuwsitems blijken en die je nog niet bij punt 2 had genoemd.
- Geef aan wat de trends zijn die blijken uit de thema's en de nieuwsitems.
Je hoeft voor deze opdracht niet wat in te sturen omdat de docent live je bijdrage kan bekijken.
-
Een inzending maken Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
Schrijf je in op www.sololearn.com voor de cursus HTML en stuur hier de link naar je profiel aan me toe zodat ik kan meekijken wat betreft je vorderingen.
-
Voltooi de activiteit
-
Een inzending maken Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
In de les hebben we aandacht gegeven aan het verschil tussen data en informatie. Ook hebben we het er over gehad dat er wereld de afgelopen 20 jaar is veranderd in een informatie maatschappij waarbij informatie het nieuwe goud is.
De opdracht is om in tweetallen de schooltuin in de lopen en op zoek te gaan naar goud (= informatie).
- Neem papier en een pen mee of schrijf op je telefoon. Maak een rondje door de schooltuin en overleg met elkaar welke data je allemaal zou kunnen verzamelen op de plekken die je tegenkomt. Maak een lijstje.
- Overleg met elkaar welke informatie je allemaal uit deze data zou kunnen halen en wat de waarde van deze informatie zou kunnen zijn.
- Laat hier jullie antwoorden achter op de vragen:
- Welke data (soort - voorbeelden) zou je allemaal uit de schooltuin kunnen halen?
- Wat heb je nodig om aan die data te kunnen komen?
- Welke informatie zou je kunnen krijgen met gebruik van die data?
- Wat is de waarde van deze informatie? (Geef voorbeelden)
- Je mag hier je antwoorden insturen als "plain text" of als document (Word .doc)
-
Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
Deze quiz is klassikaal gemaakt. Je hoeft hier verder niet wat in te sturen.
-
-
Week 5
-
Bekijk de presentatie over CSS. Deze presentatie zal ook in de klas getoond worden en de docent zal de uitleg verzorgen. Vink deze presentatie alleen af als je de hele inhoud van de presentatie begrepen hebt.
-
Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
-
Bekijken Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
Gebruik deze kaarten om HTML tags te leren en werk zo sneller aan je website.
-
Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
-
Een inzending maken Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
Bekijk een Arduino - gebruik deze afbeelding of gebruik een Arduino uit de kit en geef antwoord op de volgende vragen:
- Hoe zou je de Arduino kunnen gebruiken om data uit de tuin te halen? Gebruik bij je antwoord de termen INPUT, OUTPUT, OPSLAG en VERWERKING zoals uit de video.
- Geef 2 voorbeelden.
-
-
Week 6
-
Bekijken Een inzending maken Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
Ga naar de cursus HTML op Sololearn.com en zorg dat je 200XP hebt en stuur de link naar je profielpagina op Sololearn hier in.
-
Afvinkitems: 100%
-
Deze slideshow hoef je alleen te gebruiken om terug te kijken als theorie voor de toets. Je maakt niet de opdracht uit de Slideshow.
-
-
-
Een inzending maken Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
- Ga naar www.trello.com
- Bij uitzondering mag er worden samengewerkt.
- Maak een account aan
- Maak een Board aan
- Zorg ervoor dat naam van Board je voornaam bevat
- Stuur een invite naar mjorna@pantarijn.nl
- Start met invullen Planboard (onderdelen, planning, eventueel taakverdeling)
- Stuur hier de link in naar je Trello Board
-
-
-
Bekijk hier de video en de discussievragen waar een beargumenteerde mening over moet kunnen formuleren.
-
Bekijk hier de presentatie met de uitleg van de PO. Gebruik dit als voorbeeld en om ideeën te krijgen voor je eigen presentatie.
-
Een inzending maken Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
-
Klik op de titel om te zien op welke vragen ik in deze podcast antwoord probeer te geven.
-