Overzicht van het onderwerp
-
DEADLINE inleveren opdrachten en tests voor deze cursus is (voorlopig): vrijdag 18 juni 2020 - 17.00 uur - Opdrachten en tests die hierna nog worden ingeleverd tellen niet mee voor je eindcijfer.
-
Bekijk hier het "Programma van toetsing en afsluiting" (PTA).
-
Afvinkitems: 100%
Hierbij een overzicht van "Kennen & Kunnen" wat betreft de onderwerpen die in periode TP4 behandeld worden.
Bedenk zelf welke vragen de docent zou kunnen stellen over genoemd onderwerp, maak zelf een samenvatting uitgaande van deze checklist.
-
-
-
Ga naar http://flowgorithm.altervista.org/ en klik op "Flowgorithm download" om dit programma te installeren op een computer. Je kan ook kiezen voor de portable versie die je vanaf een USB stick of vanaf een computer van school kan gebruiken.
Vink deze opdracht hier rechts af als installatie gelukt is.
-
Video van kanaal "Informatica Voortgezet Onderwijs".
-
Bekijken Ga door de activiteit tot het einde Een cijfer behalen
Let op: Deze les is een oefenles. Maak deze oefening, eventueel na of tijdens de uitleg in de les en vervolgens krijg je de vragen die in deze les naar voren komen terug in een toets.
Leer de basis van programmeren door te werken met het programma "Flowgorithm".
-
Hierbij de video met de complete uitleg van de Opdracht Les 1 uit de eerste week.
-
Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
De inhoud van deze test is gelijk aan de oefening zoals je die kan vinden in Les 1 Flowgorithm - Deze les heb ik volledig voor je uitgewerkt in een video die je in deze week tegen bent gekomen. Zie ander YouTube kanaal "Informatica Voortgezet Onderwijs".
Let op: zorg er voor dat je eerst de Video over Les 1 hebt gekeken, dat je daarbij Les 1 als oefening gemaakt hebt en pas daarnĆ” deze test doet. Je hebt maar 1 mogelijkheid de test te maken.
-
Bekijken Ga door de activiteit tot het einde Een cijfer behalen
Let op: Deze les is een oefenles. Maak deze oefening, eventueel na of tijdens de uitleg in de les en vervolgens krijg je de vragen die in deze les naar voren komen terug in een toets.
Dit is de vervolgles op de introductie programmeren in Flowgorithm. In deze les geven we aandacht aan "omgekeerd leren" waarbij je via flowgorithm ontdekt hoe je met PHP:
- Variabelen aanmaakt.
- Opdrachten onder voorwaarden uitvoert (als.... dan..... of: if ...... else).
Verder start je met het maken van een PHP calculator die je later uitwerkt in html - php code.
-
-
-
Afvinkitems: 100%
Uit www.fundament-online.nl:
-
Bekijken Een inzending maken Een cijfer behalen
Start deze week met de cursus Python op www.sololearn.com, behaal je certificaat en stuur hier de link in naar je profielpagina als je het certificaat met ten minste 200XP hebt gehaald.
-
Bekijken Ga door de activiteit tot het einde Een cijfer behalen
De programmeertaal Python is wereldwijd Ć©Ć©n van de meest gebruikte programmeertalen. Grote bedrijven maken er gebruik van. Denk aan Wikipedia, Google, DropBox en NASA. YouTube is bijvoorbeeld voor een groot gedeelte geprogrammeerd in Python.
-
Bekijken Ga door de activiteit tot het einde Een cijfer behalen
Tijdens deze les leer je hoe een Robochat werkt. Robochats lijken steeds belangrijker te worden en je komt ze op het internet steeds vaker tegen in webwinkels, op facebook messenger en ook op overheidssites of websites van banken en verzekeraars. Door zelf een Robochat te ontwikkelen leer je de basis van programmeren.
-
-
Week 9:
-
Hierbij een samenvatting via een checklijst van wat je moet kennen voor de toets van deze periode wat betreft de theorie zoals besproken in de video hierboven. Vink zelf de onderdelen af die je kent en begrepen hebt.
-
-
-
Afvinkitems: 100%
Uit www.fundament-online.nl
-
Bekijken Een inzending maken Een cijfer behalen
Start deze week met de cursus PHP op www.sololearn.com, behaal je certificaat en stuur hier de link in naar je profielpagina als je het certificaat met ten minste 200XP hebt gehaald.
-
Een cijfer behalenLees, bestuur en maak de opdrachten uit hoofdstuk 2 (Variabelen) van domein D (Programmeren) op www.fundament-online.nl: https://fundament-online.nl/student/content.php?id=44703
Paragraaf 2.4 ("input verwerken") mag je overslaan.
Deze opdracht wordt vanaf 28 mei beoordeeld dus zorg dat je dit huiswerk vĆ³Ć³r de deadline hebt gemaakt. Je hoeft hier verder niet wat in te leveren. -
Bekijken
Deze slideshow laat zien aan welke voorwaarden variabelen moeten voldoen. Variabelen zijn de basis bouwstenen van vrijwel elke programmeertaal.
-
Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
In deze test aandacht voor de basis van PHP en dan met name voor het soort code dat PHP is (server - side).
Toegestane pogingen: 1
-
Een cijfer behalenLees, bestuur en maak de opdrachten uit hoofdstuk 3 (Selectie) van domein D (Programmeren) op www.fundament-online.nl: https://fundament-online.nl/student/content.php?id=44810
Paragraaf 3.5 ("switch") mag je overslaan.
Deze opdracht wordt vanaf 11 juni beoordeeld dus zorg dat je dit huiswerk vĆ³Ć³r de deadline hebt gemaakt. Je hoeft hier verder niet wat in te leveren. -
Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
Voor deze test krijg je 30 minuten. Je hebt maar Ć©Ć©n mogelijkheid om de test te doen en je krijgt er een cijfer voor. Zorg er dus voor dat je de test goed voorbereid. Dat kan je doen door op W3schools de PHP quiz door te nemen. Zie: https://www.w3schools.com/php/php_quiz.asp
-
Voltooi de activiteit
-
Bekijken Een cijfer behalen Het slaagcijfer behalen
Zorg ervoor dat je de oefeningen op Repl en Quizizz gemaakt hebt. Deze vragen komen nu terug in deze test.
Toegestane pogingen : 1
Tijdsduurlimiet: 30 minuten
-
BekijkenDeze slideshow geeft aan hoe je binnen PHP zelf functies kan definiƫren en gebruiken.
-
-
-
Een inzending maken Een cijfer behalen
Geef een korte beschrijving van de ChatRobot die je wilt gaan maken. Geef antwoord op de volgende vragen:
- Voor wie? Wie is je doelgroep?
- Is het relevant? Waarom? (Zie Video over Relevantie: https://youtu.be/kYEW3h5gbPs )
- Wat verwacht je allemaal te kunnen uitwerken deze periode (4 weken)?
- Wat is je planning - wat doe je welke week?
-
Bekijken Maak forumberichten: 4
Laat hier vragen achter (liefst wekelijks) en geef ook antwoorden op vragen van mede-leerlingen. Zo kunnen we elkaar mooi helpen en help je tegelijkertijd alle leerlingen die ooit via CodePanta PHP moeten of willen gaan leren.
-
Hierbij de uitwerking van de chatbot zoals we dat in de les hebben gedaan.
De slideshow wordt de komende weken verder uitgewerkt.
-
Een inzending maken Een cijfer behalen
DEADLINE inleveren van deze PO: Vrijdag 11 juni - 23.00 uur - Later inleveren levert je een lager cijfer op.
Bij ChatBot binnen Icecoder / hosting account:
- Link naar je online ChatBot
- Link naar je IceCoder editor plus login gegevens.
-
-
-
Bekijken Een inzending maken Een cijfer behalen
Bekijk de checklist "Kennen en kunnen" en kijk of je alles begrijpt wat daar genoemd wordt.
Opdracht:
- Wat betreft de onderdelen die je begrijpt: bedenk minstens twee toetsvragen en stuur daarbij ook de antwoorden in.
- Wat betreft de onderdelen die je niet begrijpt: stuur hier je vragen in. Liefst zo gedetailleerd mogelijk. Let op: als het goed is staan alle antwoorden binnen de activiteiten op Moodle. Dus stel geen vragen als je niet eerst geprobeerd hebt zelf een antwoord te vinden.
-