Topic outline
-
-
Klik op deze link voor een directe video call met de docent.
-
-
-
-
-
Forum Smart Garden - V5in1
Hier overleg je met elkaar over problemen, uitdagingen en oplossingen voor het ontwikkelen van de Smart-Garden.
-
Forum Smart Garden - V5in2
Hier overleg je met elkaar over problemen, uitdagingen en oplossingen voor het ontwikkelen van de Smart-Garden.
-
View Make a submission
Lever hier het door jou gemaakt Word document in uit de vorige opdracht. Dit is niet alleen van belang vanwege een beoordeling maar vooral om ook later ook zelf nog toegang te hebben tot dit document.
-
Per team van ongeveer acht leerlingen, gebruik je één Trello board. De voorzitter van het team maakt hier een Trello board aan en stuurt een invite aan alle teamleden en aan de docent (mjorna@pantarijn.nl). De link naar dit gedeelde Trello board stuurt de voorzitter van het team hier in.
-
Hier een voorlopge rubric om te illustreren dat je ook persoonlijk beoordeeld wordt op je technische bijdrage aan het groepsproduct (het event).
-
-
-
View Spend at least 2 hours on this activity Go through the activity to the end
-
Hierbij enkele voorbeelden wat betreft de basis van object georiënteerd programmeren in PHP.
-
View Go through the activity to the end Receive a grade
De programmeertaal C# is een veelgebruikte programmeertaal. Het is ontwikkeld door Microsoft. Je kunt er desktopprogramma's mee maken voor Windows, webapplicaties en apps voor tablet en smartphone. Verder is het een programmeer taal waarbij je gebruik maakt van OOP.
-
-
-
View Receive a grade Receive a passing grade
Maak de open vragen na het bekijken van de video "De voorspelbare mens deel 1" en stuur je antwoorden hier in zodat je feedback kan krijgen van de docent en je deze vragen eventueel ook kan beantwoorden als ze op de toets terugkomen.
-
Bekijk deze video om antwoorden te kunnen geven op de open vragen uit de test van deze week.
-
Een nieuwsbericht van 29 mei 2019:
https://nos.nl/artikel/2286848-overheid-gebruikt-op-grote-schaal-voorspellende-algoritmes-risico-op-discriminatie.html
Hierbij enkele afbeeldingen met voorbeeld van hoe de overheid gebruik maakt van algoritmes. Je moet aan de hand van de afbeeldingen kunnen aangeven hoe een algoritme de overheid kan helpen bij hun dienstverlening maar ook moet je voorbeelden kunnen noemen van waar dit mis kan gaan.
-
View Make a submission Receive a grade
Teken een sorteer algoritme. Je mag daarbij gebruik maken van draw.io - Powerpoint, Word of Paint of gewoon papier en een paar stiften. Als het resultaat maar een afbeelding is die de docent kan beoordelen en die je in de klas kan laten zien.
"Stel je krijgt een doos met buttons met daarop alle voor- en achternamen van deelnemers van een evenement. Deze buttons moet je op alfabetische volgorde klaarleggen op een grote tafel zodat die makkelijk zijn uit te delen als de deelnemers aankomen. Er zijn 100 deelnemers. Opdracht: teken hier het algoritme in een stroomdiagram dat je gebruikt voor het sorteren van deze groep deelnemers."
Let op: je moet gebruik maken van start, einde, loops, if - else en eventueel van levels.
-
-
-
View Make a submission Receive a gradeAls het gaat over het beschermen van data en data privacy is het als eerste belangrijk je af te vragen welke data er nu eigenlijk bekend is van jou. Doe onderzoek en geef in deze opdracht antwoord op de volgende vragen:
- Welke data van jou is publiek toegankelijk op het internet? Probeer een complete lijst te maken.
- Deel de lijst uit 1 in binnen 4 thema's:
- Privé-leven (wat jij niet verwacht dat publiek zou zijn)
- Familie
- Jouw bezigheden (hobby's, school, club, prestaties)
- Jouw mening en levenswijze
- Maak een profielbeschrijving van jezelf: wie ben jij voor het publiek op het internet?
-
Ga op internet op zoek naar het digitale profiel van een medeleerling. Beschrijf hier in enkele zinnen wat je over deze medeleerling te weten bent gekomen in 5 minuten.
-
-
-
Deze slideshow is een samenvatting van de YouTube video: https://youtu.be/5w9W-FelNxc
-
Deze slideshow is een samenvatting van de YouTube video:
-
Deze slideshow is een samenvatting van de YouTube video:
-
Receive a grade
Via deze opdracht maakt je kennis met de ontwikkeling van een Data App via Joomla en de component Fabrik.
- Installeer Joomla op je hosting ruimte (Installatron).
- Login als administrator en maak een administrator account aan voor: Docent - email: mjorna@pantarijn.nl en zorg dat daar de login-gegevens daarheen gestuurd worden.
- Werk de checklijst Joomla af voor deze week.
- Lever via deze opdracht de login gegevens van de docent in zodat die makkelijk zijn terug te vinden en deze opdracht beoordeeld kan worden.
P.s. Deze opdracht doe je NIET samen met iemand anders.
-
Download hier de Fabrik Joomla component zonder dat je een account hoeft aan te maken.
-
-
-
Check-off items: 100%
-
View Receive a grade Receive a passing grade
Oefenvragen voor de aankomende toets. Op deze vragen moet je het antwoord in ieder geval weten.
-
View Receive a grade Receive a passing grade
-
Check-off items: 100%
-
Volgens video serie - zie samenvattingen via de slideshows.
-
Een goede manier om je voor te bereiden voor een toets is het bedenken van toetsvragen. Bedenk een toetsvraag en stuur die hier in samen met de antwoorden en wie weet, kom je deze vraag straks tegen op de toets.
-
Deze toets wordt mondeling afgenomen en hier hoef je verder niet wat in te leveren. Hier wordt de rubric gepubliceerd die tijdens de mondelinge overhoring wordt ingevuld door de docent.
-